T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı

İLİMİZDE TARIMSAL ÜRETİMİN PLANLANMASI HAKKINDA TEKNİK KOMİTE TOPLANTISI YAPILDI

Yayın Tarihi : 20.09.2023

Tarımsal üretimin planlanması, verimli ve sürdürülebilir bir tarım sektörünün oluşturulması için kritik öneme sahiptir. İklim değişikliği ve su sıkıntısı, ayrıca artan nüfus ile gıdaya olan talep artışıyla birlikte doğal kaynakların etkin bir şekilde kullanılmasına imkân sağlayacak planlamaları zorunlu hale getirmektedir.

Üretimin planlanmasıyla birlikte, bölgelere uygun üretilen ürünler sayesinde ürünlerin eksik veya fazla olması engellenecek, fiyat dalgalanmalarının önüne geçilecektir. Verim ve kalitenin yükseltilmesi ile tarımsal hasılada artış, sürdürülebilir üretim, hasat döneminde çiftçilerimizin pazarlama sorunu yaşamalarının önüne geçilmesi ve üreticilerin gelir seviyelerinin yükseltilerek refah düzeylerinin artması sağlanacaktır.

Planlamada özellikle; sulama, su sıkıntısı, münavebe, pazarlama olanakları, tarımsal sanayi durumu, depolama ve işleme kapasitesi ve çiftçi deneyimleri gibi yerel koşullar dikkate alınacaktır.

Bunlara istinaden, Kırklareli İl Tarım ve Orman Müdürlüğünde yapılan Teknik Komite Toplantısına; İl Müdürümüz Mehmet AKSOY, Bitkisel Üretim Genel Müdür Yardımcısı İhsan EMİRALİOĞLU, Tarım Havzaları Daire Başkanımız, İl Müdür Yardımcılarımız, Şube Müdürlerimiz, Kurum Müdürlerimiz ve STK Başkanlarımız katılım yaptılar.

İl Müdürümüz Mehmet AKSOY sunumdan sonunda yaptığı konuşmada, “Tarımsal üretimin planlama süreci, doğru toprak yönetimi, sulama, ekim-dikim stratejileri, bitki koruma, hasat ve sonrası uygulamalarını içerir. Tarımsal üretimin etkin bir şekilde planlanmasında dikkate alınması gerekenlerin sıralaması bu şekildedir. Tarımsal Üretimin Planlanmasıyla, tarımsal üretim sürecinde karşılaşılabilecek sorunlara proaktif bir yaklaşım sunarak ve verimliliği artırarak, daha sürdürülebilir ve karlı bir tarım sektörü oluşturulmasına yardımcı olmaktadır. Çiftçilerimizle beraber çıktığımız bu yolun hepimize hayırlı olmasını temenni ediyorum." dedi.